Imorse vaknade jag tidigt och mamma skriker ”JAG HAR HITTAT SJUKASTE HOTELLET, BOKA NU!”. Då har mamma hittat ett lyxhotell vid Patong beach för 2300 kronor för 13 nätter, hur sjukt?! Jag och Sophie betalar alltså 1100 spänn var, KAP! Vi bokade via booking.com och det var sista rummet och dagens deal typ, så vi hade tur.
JAG ÄR SÅ JÄKLA FÖRBANNAD! Några timmar efter vi fått vår bokningsbekräftelse så får jag ett mail från hotellet där dom skriver att det blivit fel med bokningen och måste avboka oss. Att priset blev fel osv. Haha ja det fattar man ju nästan men ändå, då får ju booking.com stå för det? Jag blev riktigt förbannad och ringde booking.com och dom sa först att dom skulle fixa detta, sen ringer dom igen och säger att dom tyvärr inte kan göra något och att det är hotellets fel. Man ba, hallå, vi bokade på ER sida? Nej jag är super förbannad, usch för booking.com och detta har även hänt många av deras kunder
Tur är att vi har hittat bra hotell nu ändå, men aldrig mer booking.com :)
Men såå underbart, hoppas ni kommer få bästa resan!!
Najs! :) hoppas ni får en grym resa!
Det är hotellet som lägger ut priserna på booking.com inte booking själva. Det är även hotellen som väljer hur många rum de vill lägga ut på olika bokningskanaler :)
Författare
Dom förklarade även det, men tycker dom borde vara mer noggranna innan dom lägger upp det på deras sida så allt verkligen stämmer. När detta har hänt bekanta till mig så har dom erbjudit sig att omplacera för samma pris och klass och det sa dom att dom skulle göra nu med men sen ringde dom upp och sa att dom inte kunde helt plötsligt.